K věci je nutné přistupovat odborně a nikoliv tím, že si vezmu jízdní řád a k tomu seznam měst a počet obyvatel města, kde vlak zastavuje. To není ukázka odborného přístupu ale spíše naopak. Bavme se o frekvenci cestujícíh o tržbách pro České dráhy, o konfortu cestujícíh, kteří vlak z této části naší republiky při absenci R 35 používají a pak nám vyjde , že zastavování v tak v malém městě má smysl !
Hezký den !
Přečetl jsem si ve Vašich novinách článek: "Odborníci tvrdí Třebová brzdí celou zemi". Jsem rád, že jste v článku mimo citace autora petice dali prostor i starostovi České Třebové, nicméně článek dle mého soudu vyznívá tak, že proč vlastně v té malé České Třebové ty vlaky vyšší kvality staví. O petici vím, cca týden a tak jsem 14.4. zaslal e- mail panu Michalu Drábkovi (předseda Drážní společnosti při ČVUT) a nabídl mu seriózní diskuzi o této problematice. Pan Drábek se mi neozval. Jak v článku v MF Dnes píšete, petici podepsalo 50 respondentů a tak si nejsem jist, jestli tento vzorek je dostatečně reprezentativní. Pokud budeme používat systém petice, pak jistě není problém zorganizovat "antipetici" za zastavování vlaků vyšší kvality v České Třebové s tím, že by bylo uvedeno i kolik respondentů tuto petici podpoří a nemají bydliště v České Třebové a jsem si jist, že již první den bude mít tato petice více podporovatelů, než 50. Nechme tedy petice , peticemi a zkusme se bavit argumenty. V článku se píše, že uvádět zastavování v České Třebové, jako v městě se 16 tis obyvateli to může skutečně jen laik a ne "odbornik z ČVUT" . Mimochodem, když se podíváte na podrobné složení těch "odborníků", pak zjistíte, že jejich oborem je sice železniční doprava ale v drtivé většině to jsou technici, kteří se zabývají konstrukcí hnacích vozidel a nikoliv samotným provozem na železnici - tedy konsrtuktéři lokomotiv se vyjadřují k problému, který rozhodně není jejich obor. Jak bylo v článku řečeno, rozhodujícím kritériem pro objednavatele jízdního řádu a objednavatelem v případě vlaků vyšší kvality je ministerstvo dopravy, je frekvence cestujícíh. Tyto data má samozřejmě ministerstvo dopravy k dispozici a pokud je mi známo, pak frekvence cestujích a tomu odpovídající tržby v České Třebové dosahují cca 80 % tržeb a frekvence krajských Pardubic (cca 300 tis Kč/den - umyslně uvádím tržby aby někdo nenamítal, že v Č.Třebové do vlaku nastupují a vystupují jen režisté). Proto je zastavování vlaků vyšší kvality také objednavatelem (Ministerstvo dopravy ČR) objednáno. Na toto zastavování vlaků vyšší kvality pak navazuje kraj , jako objednatel regionální dopravy. Nabídnout obyvatelům regionu (Moravské Třebové, Poličky, Svitav, Lanškrouna, Ústí nad Orlicí, Letohradu, Žamberka, Litomyšle, Chocně , Vysokého Mýta - omlouvám se, pokud jsem na nějaké město nebo obec zapoměl - samozřejmě i samotné České Třebové) rychlé spojení především s Prahou ale i s Ostravou, Brnem, Vídní, Bratislavou...
přece v 21. století není luxus a zvlášť když je toto spojení využíváno (viz frekvence cestujích a tržby za jízdenky právě do těchto destinací). Právě z důvodu absolutní nemožnosti zaparkovat auto v okolí českotřebovského nádraží město Česká Třebová za pomocí prostředků EU (mimochodem je to jedna z mála investic v Pardubickém kraji z prostředků EU a na to by Váš deník mohl
poukázat) buduje a v letošním roce otevře multifunkční terminál (parkování, autobusové nádraží) za téměř 200 mil Kč. V článku jsou uvedeny i další nepřesnosti, kde se píše o úspoře 3 minut, pokud vlaky v Č.Třebové zastavovat nebudou. Je zajímavé, že vlaky směr Bratislava, které letos v Č.Třebové většinou nestaví mají v letošním jízdním řádu na minutu stejnou jízdní dobu Pardubice - Brno, jako v loňském roce, kdy měly v České Třebové munutový pobyt.... Pro odborníky průjezd uzlem Česká Třebová je omezen rychlostí 40 resp. 60 km, tedy minutové zastavení již nemá vliv i na případné energetické ztráty, pokud by někdo chtěl tímto argumentovat.
K věci tedy je nutné přistupovat odborně a nikoliv tím, že si vezmu jízdní řád a k tomu seznam měst a počet obyvatel města, kde vlak zastavuje. To není ukázka odborného přístupu ale spíše naopak. Bavme se o frekvenci cestujícíh o tržbách pro České dráhy, o konfortu cestujícíh, kteří vlak z této části naší republiky při absenci R 35 používají a pak nám vyjde , že zastavování v tak v malém městě má smysl !